ANVÄNDBARA SÖTNINGSTIPS | Hälsan i fokus

Hälsan i fokus

Annons

ANVÄNDBARA SÖTNINGSTIPS

Att äta nyttigt är för det mesta gott och enkelt, i alla fall när man äter lunch eller middag. Frukosten och mellanmålen tycker jag dock kan vara lite svåra. Därför kommer jag nu dela med mig lite tips man kan köpa hem för att göra frukosten eller mellanmålet lite roligare. Det finns faktiskt väldigt många goda essenser, sockerfria såser och dylikt man kan använda sig av i exempelvis äggfluff, havrekakor eller chiapudding. (tryck för länk)

1. Citronkoncentrat. Finns i alla butiker och kostar runt en tia. Häll i vattnet, över laxen eller i smoothien. Används dagligen hemma hos mig. 

2. Walden farms kalorifria såser. Finns i många olika smaker och kan beställas hem på de flesta webbutiker som ägnar sig åt healthy food. Min favorit är choklad. Rekomenderar inte karamell (!)

3. Ekologiskt vaniljpuler. Finns i välsorterade livsmedelsbutiker och kan användas till så mycket. Själv brukar jag pudra min gröt.

4. Kryddor. Glöm inte kanel, kardemumma och ingefära, finns i alla matbutiker. 

5. Mandel och hasselnötssmör. Gott på nybakta scones eller till bananplättar. 

6. Stevia. Allas vår älsklingssötning. Vad skulle vi gjort utan Stevia?

7. Bara bär. i smakerna hallon, blåbär och havtorn/mango. Perfekt att smaksätta frukostfilen. (frysta bär går så klart också bra)

Kommentarer

Kommentera

Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter i vår integritetspolicy.
Annons
stats